لوگو - صنعتینو

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو

صندوق فروشگاهی سوپرمارکت، یکی از بخش‌‎های اساسی یک فروشگاه است. فرقی ندارد که شما چه کسب و کاری دارید، چه اجناسی می‌فروشید و یا اینکه فروشگاه‎ شما بزرگ است و یا اینکه مغازه‌ای کوچک دارید، صندوق فروشگاهی جزو الزامات فروشگاه شما محسوب می‌‎شود. در این مقاله از وبلاگ صنعتینو، قصد داریم به بررسی صندوق فروشگاهی ارزان قیمت و هر آنچه به آن مربوط است بپردازیم. اگر در این زمینه ابهاماتی دارید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

صندوق فروشگاهی سوپرمارکت چیست؟

صندوق فروشگاهی سوپرمارکت، دستگاهی برای ثبت مبالغ پرداخت و رسیدگی به وجه نقد در یک فروشگاه و یا خرده فروشی است. در واقع می‌توان گفت که این صندوق بخش مهمی از فروشگاه ما محسوب می‌‎شود. اگر به تاریخچه‎ی این صندوق نگاهی بیاندازیم درمی‌یابیم که این صندوق انقلابی موثر در دوره‌ی زمانی خود محسوب ‎‌می‌شود. در واقع، صندوق فروشگاهی اولین بار در سال 1883، توسط شخصی به نام جیمز ریتی اختراع شده است. در آن زمان جیمز ریتی تصور می‌کرد که بخشی از درآمدرش توسط کارمندانش دزدیده می‌شود. به همین دلیل او دستگاه مکانیکی اختراع کرد که به کمک آن می‌توانست میزان درآمد، سود و… را به درستی پیگیری و بررسی کند. در آن زمان این صندوق شگفت انگیز کمک بسیار بزرگی به کسب و کار ریتی کرد. یک سال بعد یعنی در سال 1884، جیمز ریتی حق ثبت اختراع دستگاه را به جان پترسون فروخت. در واقع این پترسون بود که صندوق فروشگاهی را در سراسر دنیا رواج داد. پس از گذشت سال‌ها، صندوق فروشگاهی سوپرمارکت به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات فروشگاهی به شکل پیشرفته و تکامل یافته‌ی امروزی درآمد و بخش جدایی ناپذیر از صنعت فروشگاه داری شد.

تجربه خریدی اقتصادی و امن با صنعتینو!

برای اطلاع از قیمت بروز انواع تجهیزات فروشگاهی و مشاوره تخصصی با تیم صنعتینو با شماره 09106505622 تماس حاصل فرمایید.

صندوق فروشگاهی سوپرمارکت از چه اجزایی تشکیل شده است؟

همانطور که گفتیم صندوق فروشگاهی سوپر مارکت چندین سال است که جزو ثابتی از کسب و کارها شده است. اگرچه ماهیت دستگاه‎ها یکسان است اما اجزا و تکنولوژی آن بطور کامل تغییر کرده است. اجزای اصلی صندوق فروشگاهی سوپر مارکت عبارت است از:

کلیدها: کلیدهای موجود در صندوق فروشگاهی شامل یک صفحه اعداد و حروف است. اکثر این کلیدها در حال حاضر ضروری نیستند زیرا اسکنر جایگزین آن‎ها شده است و شما مجبور به تایپ دستی نیستید.

اسکنر: شما از یک اسکنر برای احراز مشخصات کالایی که شخص خریداری می‎کند استفاده می‎کنید. اسکنر بارکد را می‎خواند و نام کالا، کد کالا و قیمت را به شما می‎گوید. دقت در انتخاب بهترین بارکدخوان فروشگاهی برای کسب و کار شما، از دو جهت باعث افزایش بهره‌وری شما می‌شود: از طرفی باعث افزایش سرعت عمل فروشنده و از جهت دیگر می‌تواند موجودی کالاها را  پیگیری کند و از سردرگمی شما به هنگام انبارگردانی بکاهد.

صندوق پول: کشو پول مکانی برای نگهداری پولی است که مشتریان می‎پردازند.

چاپگر: چاپگر رسید مشتری و فروشنده را چاپ می‌کند. این رسید برای پیگیری فروش و موجودی بسیار حائز اهمیت است.

کارت خوان: کارت خوان راه دیگری برای پیگیری فروش در صورت انجام با کارت اعتباری است. مشتری کارت اعتباری خود را در کارت خوان قرار می‎دهد و به این وسیله پرداخت را انجام می‌دهد.

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو

نکات مهم پیش از خرید چاپگر برچسب را اینجا بخوانید ⬅️ دستگاه چاپ بارکد

نحوه راه اندازی صندوق فروشگاهی سوپر مارکت

در اینجا قصد داریم به بررسی نحوه راه اندازی انواع صندوق فروشگاهی سوپرمارکت بپردازیم. برای راه اندازی صندوق بهتر است مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

مرحله یک ⬇️

صندوق خود را در مکانی مناسب قرار دهید: برای شروع، صندوق خود را روی یک سطح صاف و محکم قرار دهید و سپس آن را به پریز برق وصل کنید. بهتر است از سیم برق استفاده نکنید بلکه رجیستر را مستقیماً به پریز وصل کنید.

مرحله دو ⬇️

باتری را نصب کنید: در واق باتری، منبع تغذیه پشتیبانی برای صندوق شما در هنگام قطع برق است. بنابراین، قبل از هر کاری، باید باتری را نصب کنید. برای نصب باطری ابتدا درپوش رسید را بردارید تا محفظه باتری نمایان شود. برخی از محفظه‎های باتری در زیر قسمت رسید قرار دارند و برای باز کردن درپوش باید از یک پیچ گوشتی کوچک استفاده کنید. سپس باتری را طبق دفترچه راهنمای همراه صندوق، در جای خود قرار دهید و بعد از آن درب محفظه باتری را ببندید. یکی از نکاتی در اینجا حائز اهمیت است این است که بهتر است برای حفظ سلامت دستگاه سالی یک بار باتری را تعویض کنید.

مرحله سه ⬇️

رول‎های کاغذ رسید را نصب کنید: در این مرحله باید رول‎های کاغذ رسید را در کشوی پول صندوق فروشگاهی سوپر مارکت نصب کنید. برای نصب رول رسید، کشوی مربوطه را پیدا کرده و درب آن را باز کنید. سپس، رول را در جای مناسب خود قرار دهید. برای اینکه کاغذ به‎راحتی در ورودی صندوق قرار گیرد، مطمئن شوید که انتهای رول کاغذ شما دارای لبه مستقیم و صاف باشد.

مرحله چهار ⬇️

قفل کشو را باز کنید: برای باز کردن قفل کشو برای اولین بار، باید از کلیدی استفاده کنید که همراه صندوق فروشگاهی شما قرار دارد. توجه داشته باشید که این کلید را باید در جای امنی قرار دهید.

مرحله پنج ⬇️

صندوق را روشن کنید: به راحتی می‎توانید کلید ON/OFF را در کنار یا پشت صندوق خود پیدا کنید. همچنین، در صندوق‌های فروشگاهی جدیدتر، ممکن است به جای کلید ON/OFF، دکمه MODE را مشاهده کنید. اگر چنین است، لطفاً دکمه MODE را فشار دهید تا صندوق شما به حالت ثبت یا حالت فعال برود.

مرحله شش ⬇️

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت خود را تنظیم کنید: در این مرحله شما باید با توجه به نیاز فروشگاه خود، تنظیمات موردنیازتان را اعلام کنید. برای مثال برخی از اقلام در فروشگاه شما مشمول مالیات هستند و برخی دیگر شامل مالیات نمی‌شوند. یا اینکه شاید نیاز باشد که تاریخ و زمان صندوق را به دستی تنظیم کنید.

مرحله هفت ⬇️

  اتصال صندوق فروشگاهی سوپر مارکت به سایر دستگاه‎ها: در انتها می‎توانید صندوق را به سایر دستگاه‎های فروش در فروشگاه خود وصل کنید. شما می‎توانید سایر دستگاه‌‎ها را به صورت سیمی یا بی سیم از طریق بلوتوث به صندوق‎ها متصل کنید. بهتر است قبل از استفاده رسمی از صندوق فروشگاهی خود، چند تراکنش آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام سخت افزار و نرم افزار صندوق فروشگاهی سوپر مارکت شما به درستی کار می‎کند و کارمندان شما بر نحوه استفاده از صندوق تسلط کافی دارند.

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو
صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو

استفاده از صندوق فروشگاهی ارزان قیمت برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

همانطور که گفتیم صندوق یکی از اجزای اصلی و کلیدی هر فروشگاه و کسب و کار است. بطور کلی صندوق فروشگاهی برای هر کسب و کار مبتنی بر محصول که معاملات متعددی را به صورت روزانه انجام می‎دهد، ضروری است. بسته به نیاز یک کسب و کار، یک صندوق پول می‌تواند ویژگی‎ها و قابلیت‌های مختلفی داشته باشد. بسیاری از افرادی که کسب و کار کوچکی دارند ترجیح می‌دهند از صندوق فروشگاهی ارزان قیمت برای کار خود استفاده کنند. در نهایت این شما هستید که باید با بررسی بودجه و نیازهای اولیه‌ی خود، صندوقی مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. در اینجا قصد داریم با بررسی چند نکته‎ی ساده، صندوق فروشگاهی ارزان قیمت و مناسبی را برای شما بیابیم. این نکات عبارت است از:

نیازها و اندازه‎ی کسب و کار خود را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که تجارت شما در حال حاضر چقدر بزرگ است و رشد پیش بینی شده شما برای چند سال آینده چه میزان است. درک آنچه برای کسب و کار خود در حال حاضر و در آینده نزدیک می‎بینید، بسیار مهم است تا بتوانید تصمیم بگیرید که به چه صندوق فروشگاهی احتیاج دارید. در این صورت به راحتی می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین صندوق فروشگاهی را برای خود خریداری کنید.

معیارها و ویژگی‎های امنیتی را در نظر بگیرید. ایمن نگه داشتن پول نقد، چک و اطلاعات پرداخت الکترونیکی همیشه یک نگرانی و دغدغه‌ی بزرگ برای صاحبان کسب و کار و کارمندان فروشگاه‎‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل مهم است که به دنبال برخی ویژگی‎های امنیتی اساسی نیز باشید. یک صندوق فروشگاهی سوپر مارکت با ویژگی‌های امنیتی مناسب تضمین می‌کند که افراد غیرمجاز نمی‎توانند به پول نقد و چک دسترسی پیدا کنند و این امر ریسک خطر را تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد.

همانطور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، اگر کسب و کاری کوچک دارید، می‎توانید از صندوق فروشگاهی ارزان قیمت استفاده کنید. اما اگر با مقادیر زیادی موجودی سروکار دارید بهتر است به سراغ گزینه‎هایی با امکانات بیشتر نظیر ردیابی موجودی بروید. صندوق های فروشگاهی که این ویژگی را دارند به طور خودکار تراکنش‎های روزانه را کنترل می‎کنند، بنابراین شما همیشه به‎طور دقیق از تعداد محصولاتی که در دسترس دارید و یا تعداد محصولات ناموجود، آگاه هستید. به جای انجام شمارش موجودی به صورت دستی، این ویژگی می‎‏تواند به صرفه جویی در وقت و انرژی کمک بسیار زیادی کند.

موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا می‎خواهید از یک صندوق فروشگاهی با چاپگر حرارتی استفاده کنید و یا خیر. هزینه اولیه چاپگر حرارتی کمی بیشتر از سایر چاپگرها است اما می‎تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه شود. از آن‎جایی که این مدل از صندوق های فروشگاهی سوپر مارکت از گرما برای چاپ رسید استفاده می‎کنند، شما مجبور نیستید به طور مداوم کارتریج جوهر را شارژ کنید.

آشنایی با انواع صندوق فروشگاهی ارزان قیمت

صندوق های فروشگاهی انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید بر اساس بودجه و نوع نیازتان بهترین صندوق را برای فروشگاه خود خریداری کنید. انواع صندوق فروشگاهی بر اساس قابلیت در سه گروه قرار می‌گیرند:

صندوق‌های فروشگاهی ارزان قیمت و ابتدایی

در این نوع از صندوق های فروشگاهی اغلب کارها بصورت دستی و با استفاده از صفحه‌کلید عددی و متنی وارد می‌شوند. در این نوع از صندوق‎ها آپشن‌های کمی را می‌توان از پیش تنظیم کرد. صندوق های فروشگاهی ارزان قیمت و اولیه برای فروشگاه‌های کوچک بسیار ایده آل هستند.

 

صندوق‌های الکترونیکی میان رده

این مدل صندوق‌‎‌ها از همتاهای اولیه‌ی خود پیشرفته‌تر هستند. در این صندوق‌های فروشگاهی که برای اکثر مشاغل خرده فروشی مناسب هستند، مبلغ کل فروش توسط دستگاه محاسبه می‌شود و در نهایت یک رسید مشخص برای مشتری چاپ می‌شود. این مدل از صندوق فروشگاهی سوپر مارکتی را می‎توان از قبل با اطلاعات محصول، قیمت، آرم‎های تجاری و موارد دیگر برنامه ریزی کرد که این امر به افزایش سهولت و عمکلرد، کمک شایانی می‌کند.

صندوق‌های فروشگاهی رایانه‌ای

صندوق های فروشگاهی رایانه‎ای می‎توانند به‎راحتی تمامی کارهای دستی و الکترونیکی را انجام دهند و دارای ویژگی‎های دیگری مانند ردیابی موجودی و مدیریت بودجه و مالیات هستند. این نوع صندوق برای مشاغلی که به ویژگی‎های پیشرفته‎ای مانند موارد ذکر شده در بالا نیاز دارند، بهترین و ایده آل‌ترین انتخاب است.

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو

رنج قیمت صندوق فروشگاهی سوپرمارکت به چه عواملی بستگی دارد؟

رنج قیمت صندوق های فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای خرید صندوق فروشگاه باید نیازهای خود را به درستی بسنجید و سپس مطابق با نیازهایتان بهترین صندوق را خریداری کنید. قیمت صندوق‌ها با توجه به ویژگی و امکاناتی که دارند متغیر است. به همین دلیل بهتر است که شما در این زمینه با فروشنده‌ی صندوق‎ها به درستی مشورت کنید. حتی اگر قصد دارید که یک صندوق فروشگاهی ارزان قیمت برای خود خریداری کنید بهتر است که با سنجیدن اجناس موجود در بازار، بهترین صندوق موجود را انتخاب کنید.

اگر به دنبال خرید تجهیزات فروشگاهی اقتصادی و با کیفیت هستید اینجا کلیک کنید ⬅️ تجهیزات فروشگاهی

استفاده از صندوق فروشگاهی ارزان قیمت چه مزایایی دارد؟

بطور کلی استفاده از صندوق فروشگاهی مزایای متعددی از جمله ردیابی تراکنش‌های مشتری، سرعت بخشیدن به زمان پرداخت و… را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. استفاده از صندوق فروشگاهی سوپر مارکت تغییر اساسی در روند کارهای شما ایجاد می‌کند و نظم، سرعت عمل و دقت را در کار شما تقویت می‌کند. اگر  کسب و کار کوچکی دارید، نیاز به پرداخت هزینه‌ی بسیار زیاد برای خرید صندوق فروشگاهی سوپر مارکت نیست زیرا شما به‎راحتی می‌‌توانید از صندوق فروشگاهی ارزان قیمت استفاده کنید. صندوق فروشگاهی ارزان قیمت نیز مانند هر صندوق دیگری شامل عملکردهایی برای ثبت فروش، محاسبه تغییرات، ارائه جستجوی قیمت و چاپ رسیدهای مشتری هستند. به طور کلی، تمامی صندوق‌ های فروشگاهی شامل نرم‌افزاری می‌شود که به شما امکان می‌دهد مالیات فروش صحیح را محاسبه کنید، گزارش‌ها را بطور دقیق اجرا کنید و فروش را توسط کارمند شناسایی و ردیابی کنید. از مزایای اصلی صندوق های فروشگاهی سوپر مارکت می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

امنیت

صندوق‌های فروشگاهی از امنیت بالایی برخوردار هستند، به راحتی قفل می‎شوند و فقط برخی از افراد اجازه‌ی دسترسی به آن را دارند. همچنین به اندازه‎ی کافی بزرگ و سنگین هستند. به همین دلیل دزدیدن آن‌ها نیز کار آسانی نیست.

دقت

دقت بالا از جمله مزیت‎های عمده صندوق های فروشگاهی است. سیستم کامپیوتری پیشرفته‎ی این صندوق‌ها به مدیران اجازه می‌دهد تا مبلغ فروش را با پول نقد موجود در کشو در پایان روز مقایسه کنند و مغایرت‌ها را شناسایی کنند.

سهولت استفاده

فروشندگان اغلب با چالش جمع آوری و ذخیره پول نقد از خریداران مواجه هستند. این دستگاه می‌تواند کار شما را آسانتر کند و مکانی امن برای نگهداری چک و پول نقد فراهم کند.

ظرفیت حافظه

یکی دیگر از مزایای صندوق فروش ظرفیت بالای حافظه است که اهمیت آن غیر قابل انکار است. بهتر است که شما همیشه به دنبال دستگاهی با بالاترین ظرفیت حافظه باشید.

مقرون به صرفه

مسلماً هزینه یکی از مهم‎ترین مسائل برای همه صاحبان مشاغل، به ویژه صاحبان مشاغل کوچک است.

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت - صندوق فروشگاهی ارزان قیمت - صنعتینو

 معیار انتخاب بهترین صندوق فروشگاهی ارزان قیمت

چه کسب و کار کوچکی داشته باشید و چه فروشگاه‎ زنجیره‎ای بزرگ، نوع تجربه ای که مشتری شما در فرآیند تسویه حساب در فروشگاه شما دارد، تأثیر زیادی بر خرید مجدد از شما و تبدیل شدن به یک مشتری دائمی را دارد. به همین دلیل به بررسی معیارهای انتخاب بهترین صندوق فروشگاهی بپردازیم. این معیارها عبارت است از:

  1. اندازه کسب و کار شما

میزان بزرگی کسب و کار شما یکی از عوامل تعیین کننده برای خرید صندوق فروشگاهی است. اگر یک کسب و کار کوچک دارید و نمی‎خواهید مبلغی زیادی برای خرید صندوق هزینه کنید، می‎توانید از یک صندوق فروشگاهی ارزان قیمت استفاده کنید. اما اگر کسب و کار بزرگی دارید ممکن است صندوق‌های کوچک برای شما موثر نباشند و شما مجبور باشید از صندوق فروشگاهی با آپشن‎های بیشتر و البته قیمت بالاتر استفاده کنید.

  1. سهولت استفاده

به سراغ مدلی بروید که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. صندوق‌هایی که رابط کاربری آسانی دارند باعث صرفه جویی در زمان می‌شوند و زمان پرداخت را تسریع می‎کنند.

  1. امنیت

صندوقی فروشگاهی را انتخاب کنید که نه تنها پول نقد و چک شما، بلکه اطلاعات ذخیره شده روی آن را نیز بطور ایمنی ذخیره شود. برخی از مدل‌هایی که بطور خودکار قفل می‌شوند از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند.

  1. چاپ رسید

حتی اگر قصد دارید صندوق فروشگاهی ارزان قیمتی بخرید بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که می‎توانند رسید چاپ کنند. در غیر اینصورت شما باید هزینه‌ای جداگانه برای خرید پرینتر بپردازید.

 خرید صندوق فروشگاهی سوپرمارکت از صنعتینو

در این مقاله از وبلاگ صنعتینو به بررسی صندوق فروشگاهی سوپرمارکت پرداختیم و معیارهای خرید یک صندوق فروشگاهی ارزان قیمت و ایده آل را نیز بررسی کردیم. همانطور که گفتیم صندوق فروشگاهی رکن اصلی یک کسب و کار و فروشگاه است. شما می‌توانید به کمک این ابزار کاربردی، سرعت عمل و دقت را در کارهایتان افزایش دهید. در واقع صندوق فروشگاهی همانند یک کارمند منظم و دلسوز می‌تواند به امور مالی شما رسیدگی کند. شرکت صنعتینو یک شرکت عرضه‌ی کننده‌ی فعال است که در زمینه‎ی فروش دزدگیر پوشاک، گیت فروشگاهی، صندوق فروشگاهی سوپر مارکت، دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد و… فعالیت دارد. از مزایای همکاری و خرید از صنعتینو می‌توان به مواردی نظیر پرداخت وجه پس از تحویل کالا، استفاده از بن تخفیف، ارائه گارانتی ویژه علاوه بر گارانتی‌های شرکتی (از یک ماه تا یک سال)، بازگشت درصدی از وجه پرداختی در ازای معرفی مشتری جدید، حق انتخاب‎های بی‌شمار، دریافت مشاوره خرید اصولی و تخصصی از متخصصان تیم صنعتینو و… اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09106505622 تماس حاصل فرمایید. همچنین قابل ذکر است که صنعتینو در شهرهای تهران، ساری، نور، رشت، انزلی، ارومیه، تبریز، کرج، زنجان، شاهرود، قزوین، اصفهان، اهواز، شیراز، کیش، بوشهر، مشهد، کرمانشاه، سنندج، یزد، کرمان و… همکار و نماینده دارد و شما می‌توانید بصورت آنلاین و یا مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌ها در شهرهای مختلف، از خدمات صنعتینو بهره‌مند شوید و خریدی عالی و ایده آل را تجربه کنید.

 

سوالات متداول صندوق فروشگاهی سوپرمارکت:

صندوق فروشگاهی سوپر مارکت، دستگاهی برای ثبت مبالغ پرداخت و رسیدگی به وجه نقد در یک فروشگاه و یا خرده فروشی است.

 

استفاده از صندوق فروشگاهی سوپرمارکت ارزان مزایای بسیار زیادی دارد از جمله: امنیت، دقت در محاسبات، سهولت استفاده کاربر، ظرفیت حافظه بالا، مقرون به صرفه و اقتصادی و….

 

Call Now Buttonتماس بگیرید