لوگو - صنعتینو

مراقبت الکترونیکی از اشیا EAS-Electronic Article Surveillance

جستجو
دسته ها
دسته‌ها

مقدمه

EAS در واقع مخفف کلمات Electronic Article Surveillance به معنی ناظر الکترونیکی کالا می باشد . گیت در معنای لغوی به دروازه یا محل ورود و خروج اطلاق می شود. این دستگاه به علت اینکه در خروجی فروشگاه قرار می گیرد نام لاتین گیت(GATE) را به خود اختصاص داده است.

گیت با کمک لوازم جانبی خود از سرقت اجناس داخل فروشگاه در مقابل سارقان حرفه ای و آماتور محافظت می نماید.

مدل یک سیستم ضد سرقت الکترونیکی EAS
مدل یک سیستم ضد سرقت الکترونیکی EAS

متخصصین سیستم‌های حفاظتی موثرترین ابزار جهت جلوگیری از سرقت در فروشگاها را سیستم تلویزیون مدار بسته و سیستم EAS می‌دانند.

هر کدام از این سیستم‌ها بصورت جداگانه خوب است ولی ترکیب آن‌ها با یکدیگر یک سیستم با حداکثر کارایی را ارائه می‌دهد. سیستم های مبتنی بر RFID می‌توانند جهت مشخص کردن تعداد کالاهای عبوری از درب خروجی استفاده گردد. این توانایی فروشندگان ‌را از تعداد وضعیت در هر طبقه فروشگاه آگاه می‌سازد. اما نوع ساده تری از این تکنولوژی وجود دارد که کار امارگیری را انجام نمی دهد. ولی می تواند مانع از سرق شود.که به آن RFID  تک بیتی یا EAS  می گویند.

سیستم‌های EAS نه تنها سرقت را کاهش می‌دهد بلکه فروش را نیز افزایش می‌دهد.

در ضمن هزینه‌های کارگر و حمل و نقل را نیز کاهش می‌دهد و سرعت تهیه لیست موجودی را افزایش می‌دهد.

گيت هاي ضد سرقت فروشگاهي يا همان گيت امنيتي فروشگاهي از خروج غير مجاز اجناس فروشگاه جلوگيري به عمل مي آورد.

در يك فروشگاه كه داراي اين نوع گيت هاي امنيتي ميباشد، قطعات پلاستيكي يا كاغذي كوچكي بر روي اجناس نصب ميشود كه اين قطعات به تگ يا ليبل معروفند.

مکانیزم عملکرد سیستم EAS

پس از انتخاب كالا توسط مشتري و مراجعه به صندوق براي پرداخت هزينه كالا (ها) ، فروشنده توسط دستگاه خاصي به نام جداساز  ، تگ ها را از كالا جدا ميسازد يا ليبل هاي چسبانده شده روي كالا ها را توسط دستگاهي به نام غير فعال ساز ليبل، غير فعال مينمايد. چنان چه شخصي بدون اجازه فروشنده كالا (ها) را از فروشگاه خارج نمايد، تگ ها و ليبل هاي مذكور نصب شده بر روي كالا ها، در خروجي فروشگاه كه گيت امنيتي (ضد سرقت) در آن نصب شده است، پيغامي را براي گيت ها مبني بر خروج غير مجاز كالا (ها) ارسال ميكند كه باعث به صدا در آوردن آلارم دستگاه گيت ضد سرقت فروشگاهي ميشود.

به این ترتیب فروشنده از سرقت مطلع می شود.

استحكام  اكثر تگ هاي نصب شده بر روي كالا ها آنقدر زياد است كه به طور معمول و  حتي با ابزار هاي رايج قابل باز شدن نميباشد و فقط بايد توسط دستگاه مخصوص جداساز از كالا جدا گردد.

اهمیت این امر در آن است که سارق به راحتی نتواند تگ را باز کند.

نام هاي مختلفي به سيستم گيت ضد سرقت فروشگاهي اطلاق ميشود كه از جمله ميتوان به گيت امنيتي فروشگاهي، دزدگير فروشگاهي، دزدگير پوشاك، دزدگير لباس و (بعضا دزدگير مانتو !)، گيت هاي محافظ كالا، سيستم هاي محافظت از كالا، گيت هاي مراقبت از كالا  و اشيا، سيتم هاي حفاظتي اشيا، گیت پوشاک، گیت دزدگیر پوشاک، گيت ضد سرقت هايپر ماركت و … اشاره كرد. به طور خلاصه این نام ها اغلب استفاده می شود:

گیت فروشگاهی

دزدگیر پوشاک

دزدگیر لباس

گیت ضد سرقت

دزدگیرکیف وکفش

دزدگیر اجناس

البته کاربردهای بیشتری نیز موجود است.

 کاربرد گیت فروشگاهی (EAS) در چه فروشگاه هایی است؟

در گذشته غالب استفاده گیت فروشگاهی در فروشگاه های لباس بوده و به همین دلیل اغلب مدیران فروشگاه این تصور را دارند که گیت فروشگاهی تنها برای فروشگاه های لباس کاربرد دارد و به همین علت گیت ضد سرقت فروشگاهی را به اسم ” دزدگیر لباس میشناسند.

این در حالی می باشد که گیت فروشگاهی دارای لوازم جانبی مختلفی می باشد که این امکان را فراهم می سازد ، اصناف  مختلف از این محصول برای حفاظت از فروشگاه استفاده کنند فروشگاه پوشاک اعم از لباس های زنانه ،مردانه ،بچه گانه،اسپرت و ورزشی با استفاده از تگ های گلف ،شل ،یوفو و تگ گریف و… فروشگاه کیف و کفش با استفاده از لنیارد به همراه تگ های معرفی شده فروشگاه کتاب و لوازم التحریر با استفاده از لیبل های کوچک به همراه خنثی کننده لیبل.

فروشگاه پلاسکو با تلفیقی از لیبل و تگ سخت به همراه لنیارد . سوپر مارکت ها با استفاده از لیبل و تگ سخت به همراه لنیارد . چرم فروشی با استفاده از لیبل . جواهر فروشی با استفاده از لیبل یا تگ سخت. فروشگاه عینک با استفاده از تگ سخت . لوازم ورزشی با استفاده از لیبل و تگ سخت به همراه لنیارد . فروشگاه عروسک با استفاده از لیبل و تگ سخت به همراه لنیارد . فروشگاه سیسمونی نوزاد . هتل ها . لوازم خانگی . و دیگر اجناس

کاربردها:

کیف و کفش.

کلیه عرضه فروشگاه های پوشاک.

ورزشی و منسوجات.

کتابفروشیها.

فروشی ها لوازم التحریر.

فروشی ها   کلیه لوکس.

سوپر مارکتها  و عرضه    کلیه مراکز کالا.

 

البته کاربردهای بیشتری نیز موجود است.

 

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 5 =

Call Now Buttonتماس بگیرید