لوگو - صنعتینو

از دست دادن درآمد به دلیل سرقت فروشگاهی، چگونه گیت فروشگاهی می تواند کمک کند؟

جستجو
دسته ها
دسته‌ها

از دست دادن درآمد به دلیل سرقت فروشگاهی، چگونه گیت فروشگاهی می تواند کمک کند؟

 

هیچ عبارتی نمی تواند حال بدی را که یک صاحب فروشگاه، بعد از انبارگردانی و اطلاع از کسری های اجناس مغازه پیدا می کند، توصیف کند، کسری هایی که مهم ترین دلیل آنها، دله دزدی و سرقت های کوچکی هست که جدی گرفته نمی شوند و اگربه ورشکستگی منجر نشوند، بی تردید، کاهش سود و متضرر شدن صاحب کسب و کار را در پی خواهند داشت.
در نظر بگیرید که برای جبران ناشی از سرقت کالایی که صاحب فروشگاه، آن را با ده درصد سود، به فروش می رساند، ده عدد از آن کالا باید فروخته شود تا ضرر ناشی از سرقت یک مورد، جبران شود. بله حق با شماست، ناانصافی است ولی می توان از آن پیشگیری کرد و درآمد فروشگاه را افزایش داد.
استخدام نیروی بیشتر، طراحی چیدمان برای کاهش سرقت، استفاده از دوربین های مداربسته و گماشتن افرادی برای رصد دائمی فروشگاه، روش هایی هستند که می توانند کمک کنند ولی در صورتی که امکان استفاده از گیت فروشگاهی را داشته باشید، اولویت، خرید گیت فروشگاهی مناسب و استفاده از آن هست. گیت فروشگاهی، مستقل از اپراتور و به صورت دائمی، مراقب کالاهای شماست و در صورتی که کالای تگ دار، نزدیک آن بشود، آلارم داده و به کارکنان فروشگاه نسبت به امکان سرقت، هشدار خواهد داد.

گیت فروشگاهی چگونه کار می کند؟

گیت فروشگاهی شامل، یک یا چند پایه نصب شده در خروجی فروشگاه، تگ های الصاق شده بر روی کالاها و جدا کننده یا خنثی کننده ای برای از کار انداختن تگ ها، می باشد. تگ روی کالاها، به هنگام فروش، از کالا جدا شده یا غیر فعال می شود و در صورتی که این اتفاق نیفتد، یعنی کالا بدون ملاحظه متصدی فروش، به گیت های خروجی، نزدیک شود، دستگاه این موقعیت را به عنوان سرقت، تشخیص داده و آلارم می دهد.

چه فروشگاه هایی، امکان استفاده از گیت فروشگاهی دارند؟

تقریباً تمام فروشگاه هایی که امکان الصاق تگ های گیت فروشگاهی (تگ سخت یا لیبل)، بر روی آنها وجود داشته باشد، امکان خرید و نصب گیت فروشگاهی را دارند. فروشگاه های لباس، کتاب فروشی ها، سوپرمارکت ها، فروشگاه های لوازم آرایشی، فروشگاه های عینک، داروخانه ها، کیف و کفش، لوازم خانگی، ابزارفروشی ها و بسیاری دیگر از فروشگاه ها، می توانند از گیت استفاده کنند ولی مسأله ای که وجود دارد، این است که آیا می توان بر روی کالاهای مذکور، تگ ها را بدون اینکه از کار بیفتند، الصاق کرد یا نه و آیا هزینه ای که برای گیت فروشگاهی صرف می شود، در مقایسه با میزان سرقت احتمالی که گیت فروشگاهی، از وقوع آن جلوگیری خواهد کرد، صرفه دارد یا نه؟ این موضوع، به بررسی مفصل تری نیاز دارد که در مطالب دیگر وبسایت، به آنها پرداخته شده است.

انواع تگ های گیت فروشگاهی:

 

تجهیزات فروشگاهی - فروش تجهیزات فروشگاهی - صنعتینو

تگ های گیت فروشگاهی، شامل دو گروه تگ سخت و تگ نرم یا برچسب می باشند؛
تگ های سخت، همچون تگ صدفی، گلفی، پنسیل و … قطعات پلاستیکی هستند که به وسیله قفل و سوزن یا بندهای مخصوص به کالاها (عمدتاً پوشاک) الصاق می شوند و مدارهای تگ، در داخل آنها جاسازی شده است. این تگ ها، به هنگام فروش، توسط جداکننده های مخصوص، از روی کالا جدا شده و بر روی کالاهای جدید، الصاق می شود.
تگ های نرم، به برچسب ها یا لیبل هایی گفته می شود که مدار تگ، بر روی آنها چاپ شده و لیبل به وسیله چسب به کالا می چسبد. این نوع تگ، به هنگام فروش، از کالا جدا نمی شود و به وسیله خنثی کننده، غیرفعال و خنثی می شود.

تکنولوژی های گیت فروشگاهی:

عمدتاً سه تکنولوژی تجاری شده گیت فروشگاهی داریم که به لحاظ ظاهر کارکرد، شبیه هم بوده و به لحاظ ماهیت کارکرد و تکنولوژی، باهم متفاوت هستند؛ تکنولوژی ای ام، تکنولوژی ار اف و تکنولوژی ایی ام. توضیح در مورد ماهیت کارکرد گیت ها، مستلزم مقدمات فنی بوده و دانستن آنها، برای استفاده کننده، ضرورتی ندارد ولی آگاهی از تفاوت در مورد مزایا و معایب، اهمیت بیشتری دارد که در بخش های مربوطه، به آنها پرداخته ایم.
مزایای گیت فروشگاهی نسبت به دیگر ابزار پیشگیری از سرقت
استفاده از ابزارهای دیگر پیشگیری از سرقت، هرگز بدون فایده نبوده و در صورت تناسب هزینه آنها با کاهش میزان سرقتی که به آن منجر می شوند، استفاده از آنها، کاملاً توصیه می شود ولی با این حال، باید توجه داشته که گیت فروشگاهی، مزایایی دارد که دیگر ابزارها ندارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

گیت فروشگاهی، ابزار پیشگیری هست.

همانطور که گفتیم، به محض نزدیک شدن تگ ها به خروجی، گیت فروشگاهی آلارم داده و از وقوع سرقت پیشگیری می کند. همچنین با توجه به حضور مشخص گیت فروشگاهی در خروجی، بسیاری از سارقان، به لحاظ روانی تحت تأثیر قرار گرفته و در تصمیم خود صرفنظر می کنند. در واقع، آنها فروشگاه هایی را برای سرقت انتخاب می کنند که گیتی در خروجی آنها مشاهده نمی شود.

گیت فروشگاهی، نیاز به متصدی ندارد:

جلوگیری از سرقت به وسیله دوربین مداربسته، مستلزم آن است که نیروی انسانی، تصاویر دوربین را به صورت همزمان رصد کرده و اقدامات سارقان احتمالی را زیر نظر بگیرد. مراقبت چشمی نیز، مستلزم توجه دائمی نیروی انسانی می باشد ولی گیت فروشگاهی، بدون نیاز به متصدی و به صورت بیست و چهارساعته، مترصد نزدیک شدن تگها هست.

نیروی انسانی فقط، زمانی باید به آن توجه کند که دستگاه آلارم می دهد.

گیت فروشگاهی، باگ های کمتری دارد:

ابزارهای دیگری که برای جلوگیری از سرقت یا کشف آن بعد از وقوع، استفاده می شوند، دارای باگهایی هستند که عمدتاً به دلیل خطای نیروی انسانی می باشد، گیت فروشگاهی به دلیل استقلال بیشتر از نیروی انسانی، باگ کمتری دارد وحتی در صورت بی توجهی کارکنان فروشگاه، به انجام وظیفه مشغول هست.

هزینه کمتر گیت فروشگاهی:

در بسیاری از فروشگاه ها، که از تگ سخت استفاده می کنند، هزینه اجرای گیت فروشگاهی، به صورت یک بار و نسبت به دیگر ابزارها، کمتر هست.

اگر هزینه نیروی انسانی را هم در نظر بگیریم، گیت فروشگاهی، از این لحاظ هزینه خاصی ندارد. در فروشگاه هایی هم که از لیبل استفاده می کنند، هزینه خرید لوازم مصرفی گیت فروشگاهی، در اختیار و کنترل مدیر فروشگاه می باشد و مدیر فروشگاه، می تواند با توجه به انبارگردانی و کالاهای پرریسک، به صورت گزینشی بر روی کالاها لیبل الصاق کند.

نتیجه گیری:

دله دزدی و سرقت اجناس مغازه، امری فراگیر و یکی از دلایل اصلی کاهش درآمد و گاه ورشکستگی فروشگاه ها به حساب می آید و گیت فروشگاهی، بهترین و کم هزینه ترین ابزار جلوگیری از آن هست که مزایای زیادی نسبت به بقیه ابزارها دارد و در صورت امکان استفاده از آن در فروشگاه ها، صاحب مغازه، می تواند بدون گماردن متصدی خاص، به صورت دائمی از گیت فروشگاهی استفاده کند و از انجام دزدی و سرقت در زمان باز بودن فروشگاه پیشگیری کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

Call Now Buttonتماس بگیرید