لوگو - صنعتینو

گیت فروشگاهی AM

جستجو
دسته ها
دسته‌ها

مقدمه

گیت فروشگاهی AM که با تکنولوژی AM کار میکند یکی از دو تکنولوژی با اهمیت گیت های فروشگاهی است که در برخی از فروشگاه ها همانند فروشگاه های لوازم آرایشی بهترین راه حل و در بعضی فروشگاه ها همچون فروشگاه های لباس، انتخاب برتر به حساب می آید. اساس کارکرد تکنولوژی AM بر اساس امواج اگوستومگنتیک است. صرف AM بودن یک دستگاه تمام نکات فنی مربوط به آن گیت را بازگو نمی کند؛ هر سازنده ای برای تحلیل سیگنال های دریافتی و حذف نویز و خطا از روشهای خاص خودش استفاده کرده که بسته به میزان کارایی آن راه حل، محصولش کیفیت بالا یا پایین را خواهد داشت. به طور مثال در گیت های AM اسپینر نرم افزاری که کار پردازش سیگنال را انجام می دهد، چندین مزیت عمده دارد که حتی در گیت های اروپایی و آمریکایی هم وجود ندارد که البته دلیل عمده آن، طراحی گیت اسپینر بر اساس وضعیت نویز در فروشگاه های ایرانی می باشد. گیت های اسپینر این مزیت را نیز دارند که اگر در جای به خصوصی، وضعیت نویز به گونه ای باشد که امکان نصب هیچ دستگاهی نباشد، ولی الگوی نویز قابل پردازش باشد، تیم شرکت می تواند نرم افزار را با توجه به محل مذکور، تغییر داده و از گیت جواب لازم را بگیرد.

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-kf9dsn59′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]

گیت فروشگاهی AM

بیشتر بخوانیم : گیت فروشگاهی RF

مزایای گیت فروشگاهی AM

دقت بالاتر و طول عمر بیشتر وخطای کمتر و گارانتی معتبرتر از مزایای گیت فروشگاهی AM است.تکنولوژی پردازش سیگنال دیجیتال باعث دقت بالاتر این سستم میشود.همچنین عرض بین دو انتن در گیت فروشگاهی AM (چهار متر) بیشتر از RF (یک ونیم متر)است. گیت فروشگاهی AM دارای قابلیت پوشش عرض‌های زیاد با امکان تشخیص حرکت سریع بر چسب یا تگ می‌باشد. آنتن فرستنده یک موج رادیویی با فرکانس 58 کیلوهرتز ارسال می‌کند که باعث باردار شدن تگ می‌گردد و تگ شروع به نوسان می‌کند (مانند دیاپازون). سپس آنتن فرستنده خاموش می‌گردد و آنتن گیرنده شروع به آشکار کردن امواج ارسال شده از طرف تگ می‌کند. یک کامپیوتر کوچک شروع به پردازش امواج دریافتی از تگ می‌کند در صورتی که تطابق زمانی و سطح سیگنال دریافتی صحیح باشد سیستم آلارم به صدا در خواهد آمد.
سازوکار یک گیت فروشگاهی AM
سازوکار یک گیت فروشگاهی AM

مکانیزم عملکردی گیت فروشگاهی AM

تگ‌های AM دارای قابلیت تغییر شکل بر اثر میدان مغناطیس می‌باشند.بدین معنی که اگر آن‌ها را در میدان مغناطیسی قرار دهیم کوچک می‌شوند. اگر یک تگ با ابعاد 1 اینچ داشته باشیم و آن‌را در میدان مغناطیسی قرار دهیم به اندازه یک‌هزارم اینچ تغییر می‌کند.پاسخ تگ به یک میدان مغناطیسی کوچک و بزرگ شدن آن است.  اگر تگ دریک میدان مغناطیسی با فرکانس رزونانس خود قرار بگیرد دقیقا مثل دیاپازون شروع به نوسان می‌کند. تگ به یک تکه آهن‌ربا جهت راه اندازی (بایاس) نیاز دارد. به ان قطعه فعال می‌گوئیم. این قطعه فعال بدون وابستگی به جهت میدان مغناطیسی تغییر شکل خواهد داد.اگر تگ با فرکانس F تحریک شود با فرکانس 2F شروع به نوسان می‌کند و ابعادش کوچکتر می‌شود.برای این‌که تگ در فرکانس F کار کند لازم است تا آن‌را بایاس کنیم.این بایاس توسط یک قطعه نیمه مغناطیسی در داخل تگ انجام می‌گیرد. بدین ترتیب در سیکل اول میدان تگ کوچک می‌شود و در سیکل دوم میدان تگ بزرگ می‌شود .در این حالت تگ در فرکانس F نوسان می‌کند.اگر شما با یک تگ وارد میدان گیت شوید آنتن فرستنده تگ را تحریک کرده و تگ در فرکانس F شروع به نوسان می‌کند. آنتن فرستنده خاموش می‌شود و آنتن گیرنده شروع به دریافت پاسخ‌های تگ می‌کند، اگر پاسخی دریافت شد سیستم شروع به آلارم می‌کند. وقتی که یک تگ AM غیر‌باردار می‌شود غیرفعال می‌گردد و وقتی که باردار می‌گردد فعال می‌شود. (این بر عکس عملکرد تگ‌های EM است). گیت فروشگاهی AM

خواص گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM از توان و عملكرد مناسب تري برخوردارمي باشد.اين سيستم توانايي محافظت از خروجي عريض تر را داشته و با سرعت بالاتري كار مي كند ولي از قيمت بالاتري نسبت به سيستم هاي RF  برخوردار هست.در اغلب فروشگاههاي بزرگ که پرداخت قيمت نسبتاً بالاي اين گيت ها برايشان صرفه اقتصادي دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. گیت فروشگاهی AM نيزبه صورت تك آنتن دو آنتن و سه آنتن وجوددارند.يكي از مزيتهاي بزرگ اين سيستم نسبت به سيستم هاي RF  اين است كه در مجاورت فلز از عملكردنسبتا  بهتري برخوردار هستند.

نکاتی برای استفاده از گیت فروشگاهی AM

برای اینکه طول عمر گیت فروشگاهی AM  بالا برود و عملکرد درستی ارائه دهد لازم است چندین نکته را برای محافظت از گیت به شما یاد آور شویم:به هیچ عنوان وقتی گیت فروشگاهی AM روشن است آن را جابجا نکنید زیرا این کار آسیب جدی به گیت وارد میکند. سعی کنید اشتیا فلزی، دستگاه های الکترونیکی، آبسرد کن ها، کپسول آتش نشانی، چای ساز، هوا ساز و به طور کلی هر دستگاهی که سیم و موتور دارد را از گیت فروشگاهی AM  دور کنید تا در عملکرد این دستگاه اختلال ایجاد نشود. بهتر است کابل های برق را حداقل به فاصله ی 50 سانتی متر از گیت دور کنید، زیرا وجود این کابل ها در نزدیکی گیت ایجاد نویز میکنند و دستگاه ممکن است به درستی کار نکند. برای عملکرد صحیح گیت فروشگاهی AM  بهتر است اجناسی که لیبل و تگ روی ان ها نصب شده را از آنتن گیت به فاصله دو متر دور کنید. اگر میز فروش به گیت فروشگاهی AM نزدیک است همه ی تگ های جدا شده را درون کشو و در نزدیکی آنتن گیت قرار ندهید؛ زیرا کنار هم بودن این تگ ها فرکانس بسیار قوی به وجود می آورند و باعث خطا در آلارم دستگاه و به اصطلاح آلارم کاذب میشوند.

دراينجا منظور از حساسيت به فلز را با چند مثال توضيح مي دهيم:

ليبل RF را نميتوان روي اشيا فلزي زد. چون در اين صورت توسط آنتن تشخيص داده نمي شود . به عنوان مثال روي گوشي موبايل , قوطي هاي کنسرو, اشيافلزي CDو DVD حتي روي قوطي چاي چون داخل آن فويل آلومينيومي دارد.ولي در گیت فروشگاهی AM  به برخي از اين وسايل که گفته شد مي توان ليبل زد. توضيح:در خصوص انتخاب فروشگاههايي که مي خواهند از ليبل استفاده کنندذکر اين نکته ضروري است که ليبل AM داراي ضخامت حدود 1~1.5mm بوده و ابعادي در حدود 4*1cm دارا مي باشد. ولي ليبل RF معولا ضخامتي در حدود ليبل کاغذي داشته و ابعادي در حدود  4*4cm  يا 5*5cm  در بازارموجود مي باشد.

مشکلات گیت فروشگاهی RF در مقابل گیت فروشگاهی AM

یکی از مشکلات گیت های قدیمی RF  خطای زیاد هنگام عبور تگ می باشد.همچنین آلارم های خطا به علت تداخل امواج رادیویی مشکل دیگر است.همین طور تداخل امواج این گیت ها با گیت های فروشگاه های مجاور یک مشکل است . تصور کنید که ممکن است گیت فروشگاهی RF شما با نصب یک گیت فروشگاهی RF در فروشگاه مجاور دچار مشکل شود. این به علت عدم وجود استانداردی واحد برای تولید این گیت ها می باشد. همچنین برد الکتورنیکی اکثر گیت های RF موجود در بازار یا چینی است یا ساخت کشور جمهوری چک که این نشان دهنده سطح پایین این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی AM  است که تولید کننده های آن اغلب اروپایی یا آمریکایی هستند.

جمع بندی مزایای گیت فروشگاهی AM نسبت به EM و RF

در نهایت  اين نوع گيت ها داراي ويژگي هاي به خصوصي نسبت به نمونه هاي RF و EM ميباشند كه  برخي از اين موارد عبارتند از:
  1. پوشش محدوده وسيعتري براي محافظت در درگاه خروجي فروشگاه
  2. دقت عملكرد دستگاه در تشخيص عبور تگ از بين گيت ها با سرعت ها و زواياي مختلف
  3. سنكرون بودن (عدم تداخل) دستگاه هاي AM به علت تبعيت از يك سازوكار سنكرون سازي استاندارد.
  4. تك فركانس بودن 58 كيلو هرتز (برعكسRF ها كه داراي فركانس هاي كاري مختلفي اند)
  5. ليبلAM  به علت دقت بالاتر داراي كاربرد هاي بسيار وسيع تري نسبت به نوع RF و EM ميباشد.
گيت فروشگاهي AM ميتوانند محدوده وسيع تري از درگاه خروجي فروشگاه را پوشش دهد. براي مثال قادر است تا حدود 2 متر از درگاه ورودي را در حالت دو پايه (نصب در طرفين درب خروجي) و 2.4 متر درحالت تك پايه (نصب در وسط درب خروجي) را به نحو موثر تري نسبت به گیت فروشگاهی RF  و  گیت فروشگاهی EM پوشش دهد. در گیت فروشگاهی AM ، سرعت detection تگ نسبت به نمونه هاي ديگر بالاتر است به نحوي كه چنانچه حتي تگ با سرعت بالا از بين گيت ها عبور كند، دستگاه قادر به تشخيص عبور تگ ميباشد. گیت فروشگاهی AM

معایب گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری 58khz با لیبل های کوچک تری می تواند کار کند و بیشتر با اجناس فلزی سازگار است ، ولی معمولا مستقیما روی اجناس فلزی کار نمی کند.بیشتر برای کاربردهای لوازم آرایشی و هایپر مارکت ها کاربرد دارند و نویز پذیری کمتری دارند و می تواند در فواصل بیشتری از یکدیگر آنها را نصب نمود.از جمله ضعف این گیتها می توان به سرعت پایین تشخیص و هزینه بالا می توان اشاره کرد. از لیبل های این نوع بر روی اجناس نیمه فلزی استفاده می شود و در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به RF دارند.ولی قیمت گیت فروشگاهی AM بالا تر از RF  میباشد و برچسب ها چسبندگی ضعیفی دارند.قیمت گیت فروشگاهی AM  از EM  پایینتر و از RF  بالا تر است.یکی دیگر از معایب گیت فروشگاهی AM نویز پذیری از لوازم روشنایی و صوتی و تصویری می باشد .این امر حضور این تکنولوزی را در بازار کمرنگ کرده است.گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری 58 و 66 کیلو هرتز کار می کند ولی بورد یا پنل الکترونیکی آن مختص همان آنتن ساخته شده است.

تداخل

مشكل تداخل احتمالي گيت هاي هم فركانس در گيت هاي امنيتي ضد سرقت RF، در گيت فروشگاهی AM با تبعيت از استاندارد سنكرون سازي حل شده است. از آنجاييكه گيت فروشگاهی AM دچار تداخل نميشوند، بنابراين داراي يك فركانس واحد اند و اين مزيت را در پي دارد كه ديگر نيازي به داشتن تگ ها با فركانس هاي متعدد نيست . ليبل AM با توجه به  اينكه عملكرد  مغناطيسي – آكوستيكي دارد، داراي دقت بيشتري نسبت به ليبل هاي ديگر انواع گيت هاست مخصوصا اينكه با توجه به فركانس پايين عملكرد ليبل AM  و همچنين تگ AM، ميتوان از آن براي محافظت از اشيايي همچون عينك، طلا و جواهر،ظروف انواع مايعات مانند عطر و ادكلن و … استفاده نمود.

چرا در سال هاي گذشته گيت هاي ضد سرقت RF نسب به گیت فروشگاهی AM در بازار فراگير تر بوده است؟

به علت ارزاني گيت ضد سرقت RF نسبت به گيت ضد سرقت  AM  در بازار جهاني (و به تبع آن در بازار ايران) و ترديد اكثر مشتريان (و اكثر وارد كنندگان) جهت پرداخت هزينه بيشتر در جهت كيفيت بالا تر، گيت RF در سالهاي گذشته نسبت به AM فراگيرتر بوده است. اما در سالهاي اخير باتوجه به توليد گيت ضد سرقت فروشگاهي AM ايراني و همچنين بومي سازي اين تكنولوژي و البته اختلاف قيمت نهايي پايين گيت هاي ضد سرقت فروشگاهي  AM توليدي ایرانی نسبت به AM هاي وارداتي  (و حتي در برخي موارد پايين تر از قيمت گيت هاي RFوارداتي) و درك مشتريان نسبت به برتري كيفيت گيت فروشگاهي AM نسبت به RF، روند فراگيري  به سمت فراگير شدن گيت فروشگاهی AM نسبت به RF پيش مي رود. [/av_textblock] [av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=” styling=” colors=” font_color=” background_color=” border_color=” hover_colors=’custom’ hover_background_color=” hover_font_color=’#7bb0e7′ colors_current=’custom’ font_color_current=’#7bb0e7′ background_current=” background_color_current=” background_gradient_current_color1=” background_gradient_current_color2=” background_gradient_current_direction=’vertical’ av_uid=’av-kf9dre4w’ alb_description=” id=” custom_class=”] [av_toggle title=’گیت فروشگاهی am با چه فرکانسی کار میکند؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-tdc4n’] گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری ۵۸khz با لیبل های کوچک تری می تواند کار کند و بیشتر با اجناس فلزی سازگار است . [/av_toggle] [av_toggle title=’مشکلات گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-lncev’] یکی از مشکلات گیت های قدیمی RF خطای زیاد هنگام عبور تگ می باشد. همچنین آلارم های خطا به علت تداخل امواج رادیویی مشکل دیگر است. همین طور تداخل امواج این گیت ها با گیت های فروشگاه های مجاور یک مشکل است . تصور کنید که ممکن است گیت فروشگاهی RF شما با نصب یک گیت فروشگاهی RF در فروشگاه مجاور دچار مشکل شود. این به علت عدم وجود استانداردی واحد برای تولید این گیت ها می باشد. همچنین برد الکتورنیکی اکثر گیت های RF موجود در بازار یا چینی است یا ساخت کشور جمهوری چک که این نشان دهنده سطح پایین این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی AM است که تولید کننده های آن اغلب اروپایی یا آمریکایی هستند. [/av_toggle] [av_toggle title=’مزایای گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-4423kn’] سپس آنتن فرستنده خاموش می‌گردد و آنتن گیرنده شروع به آشکار کردن امواج ارسال شده از طرف تگ می‌کند. یک کامپیوتر کوچک شروع به پردازش امواج دریافتی از تگ می‌کند در صورتی که تطابق زمانی و سطح سیگنال دریافتی صحیح باشد سیستم آلارم به صدا در خواهد آمد. [/av_toggle] [av_toggle title=’خواص گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-206m8n’] گیت فروشگاهی AM از توان و عملكرد مناسب تري برخوردارمي باشد. اين سيستم توانايي محافظت از خروجي عريض تر را داشته و با سرعت بالاتري كار مي كند ولي از قيمت بالاتري نسبت به سيستم هاي RF برخوردار هست. در اغلب فروشگاههاي بزرگ که پرداخت قيمت نسبتاً بالاي اين گيت ها برايشان صرفه اقتصادي دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. گیت فروشگاهی AM نيزبه صورت تك آنتن دو آنتن و سه آنتن وجوددارند. يكي از مزيتهاي بزرگ اين سيستم نسبت به سيستم هاي RF اين است كه در مجاورت فلز از عملكردنسبتا بهتري برخوردار هستند. [/av_toggle] [/av_toggle_container]

مقدمه

گیت فروشگاهی AM که با تکنولوژی AM کار میکند یکی از دو تکنولوژی با اهمیت گیت های فروشگاهی است که در برخی از فروشگاه ها همانند فروشگاه های لوازم آرایشی بهترین راه حل و در بعضی فروشگاه ها همچون فروشگاه های لباس، انتخاب برتر به حساب می آید. اساس کارکرد تکنولوژی AM بر اساس امواج اگوستومگنتیک است. صرف AM بودن یک دستگاه تمام نکات فنی مربوط به آن گیت را بازگو نمی کند؛ هر سازنده ای برای تحلیل سیگنال های دریافتی و حذف نویز و خطا از روشهای خاص خودش استفاده کرده که بسته به میزان کارایی آن راه حل، محصولش کیفیت بالا یا پایین را خواهد داشت. به طور مثال در گیت های AM اسپینر نرم افزاری که کار پردازش سیگنال را انجام می دهد، چندین مزیت عمده دارد که حتی در گیت های اروپایی و آمریکایی هم وجود ندارد که البته دلیل عمده آن، طراحی گیت اسپینر بر اساس وضعیت نویز در فروشگاه های ایرانی می باشد. گیت های اسپینر این مزیت را نیز دارند که اگر در جای به خصوصی، وضعیت نویز به گونه ای باشد که امکان نصب هیچ دستگاهی نباشد، ولی الگوی نویز قابل پردازش باشد، تیم شرکت می تواند نرم افزار را با توجه به محل مذکور، تغییر داده و از گیت جواب لازم را بگیرد.

گیت فروشگاهی AM

بیشتر بخوانیم : گیت فروشگاهی RF

مزایای گیت فروشگاهی AM

دقت بالاتر و طول عمر بیشتر وخطای کمتر و گارانتی معتبرتر از مزایای گیت فروشگاهی AM است.تکنولوژی پردازش سیگنال دیجیتال باعث دقت بالاتر این سستم میشود.همچنین عرض بین دو انتن در گیت فروشگاهی AM (چهار متر) بیشتر از RF (یک ونیم متر)است. گیت فروشگاهی AM دارای قابلیت پوشش عرض‌های زیاد با امکان تشخیص حرکت سریع بر چسب یا تگ می‌باشد. آنتن فرستنده یک موج رادیویی با فرکانس 58 کیلوهرتز ارسال می‌کند که باعث باردار شدن تگ می‌گردد و تگ شروع به نوسان می‌کند (مانند دیاپازون). سپس آنتن فرستنده خاموش می‌گردد و آنتن گیرنده شروع به آشکار کردن امواج ارسال شده از طرف تگ می‌کند. یک کامپیوتر کوچک شروع به پردازش امواج دریافتی از تگ می‌کند در صورتی که تطابق زمانی و سطح سیگنال دریافتی صحیح باشد سیستم آلارم به صدا در خواهد آمد.
سازوکار یک گیت فروشگاهی AM
سازوکار یک گیت فروشگاهی AM

مکانیزم عملکردی گیت فروشگاهی AM

تگ‌های AM دارای قابلیت تغییر شکل بر اثر میدان مغناطیس می‌باشند.بدین معنی که اگر آن‌ها را در میدان مغناطیسی قرار دهیم کوچک می‌شوند. اگر یک تگ با ابعاد 1 اینچ داشته باشیم و آن‌را در میدان مغناطیسی قرار دهیم به اندازه یک‌هزارم اینچ تغییر می‌کند.پاسخ تگ به یک میدان مغناطیسی کوچک و بزرگ شدن آن است.  اگر تگ دریک میدان مغناطیسی با فرکانس رزونانس خود قرار بگیرد دقیقا مثل دیاپازون شروع به نوسان می‌کند. تگ به یک تکه آهن‌ربا جهت راه اندازی (بایاس) نیاز دارد. به ان قطعه فعال می‌گوئیم. این قطعه فعال بدون وابستگی به جهت میدان مغناطیسی تغییر شکل خواهد داد.اگر تگ با فرکانس F تحریک شود با فرکانس 2F شروع به نوسان می‌کند و ابعادش کوچکتر می‌شود.برای این‌که تگ در فرکانس F کار کند لازم است تا آن‌را بایاس کنیم.این بایاس توسط یک قطعه نیمه مغناطیسی در داخل تگ انجام می‌گیرد. بدین ترتیب در سیکل اول میدان تگ کوچک می‌شود و در سیکل دوم میدان تگ بزرگ می‌شود .در این حالت تگ در فرکانس F نوسان می‌کند.اگر شما با یک تگ وارد میدان گیت شوید آنتن فرستنده تگ را تحریک کرده و تگ در فرکانس F شروع به نوسان می‌کند. آنتن فرستنده خاموش می‌شود و آنتن گیرنده شروع به دریافت پاسخ‌های تگ می‌کند، اگر پاسخی دریافت شد سیستم شروع به آلارم می‌کند. وقتی که یک تگ AM غیر‌باردار می‌شود غیرفعال می‌گردد و وقتی که باردار می‌گردد فعال می‌شود. (این بر عکس عملکرد تگ‌های EM است). گیت فروشگاهی AM

خواص گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM از توان و عملكرد مناسب تري برخوردارمي باشد.اين سيستم توانايي محافظت از خروجي عريض تر را داشته و با سرعت بالاتري كار مي كند ولي از قيمت بالاتري نسبت به سيستم هاي RF  برخوردار هست.در اغلب فروشگاههاي بزرگ که پرداخت قيمت نسبتاً بالاي اين گيت ها برايشان صرفه اقتصادي دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. گیت فروشگاهی AM نيزبه صورت تك آنتن دو آنتن و سه آنتن وجوددارند.يكي از مزيتهاي بزرگ اين سيستم نسبت به سيستم هاي RF  اين است كه در مجاورت فلز از عملكردنسبتا  بهتري برخوردار هستند.

نکاتی برای استفاده از گیت فروشگاهی AM

برای اینکه طول عمر گیت فروشگاهی AM  بالا برود و عملکرد درستی ارائه دهد لازم است چندین نکته را برای محافظت از گیت به شما یاد آور شویم:به هیچ عنوان وقتی گیت فروشگاهی AM روشن است آن را جابجا نکنید زیرا این کار آسیب جدی به گیت وارد میکند. سعی کنید اشتیا فلزی، دستگاه های الکترونیکی، آبسرد کن ها، کپسول آتش نشانی، چای ساز، هوا ساز و به طور کلی هر دستگاهی که سیم و موتور دارد را از گیت فروشگاهی AM  دور کنید تا در عملکرد این دستگاه اختلال ایجاد نشود. بهتر است کابل های برق را حداقل به فاصله ی 50 سانتی متر از گیت دور کنید، زیرا وجود این کابل ها در نزدیکی گیت ایجاد نویز میکنند و دستگاه ممکن است به درستی کار نکند. برای عملکرد صحیح گیت فروشگاهی AM  بهتر است اجناسی که لیبل و تگ روی ان ها نصب شده را از آنتن گیت به فاصله دو متر دور کنید. اگر میز فروش به گیت فروشگاهی AM نزدیک است همه ی تگ های جدا شده را درون کشو و در نزدیکی آنتن گیت قرار ندهید؛ زیرا کنار هم بودن این تگ ها فرکانس بسیار قوی به وجود می آورند و باعث خطا در آلارم دستگاه و به اصطلاح آلارم کاذب میشوند.

دراينجا منظور از حساسيت به فلز را با چند مثال توضيح مي دهيم:

ليبل RF را نميتوان روي اشيا فلزي زد. چون در اين صورت توسط آنتن تشخيص داده نمي شود . به عنوان مثال روي گوشي موبايل , قوطي هاي کنسرو, اشيافلزي CDو DVD حتي روي قوطي چاي چون داخل آن فويل آلومينيومي دارد.ولي در گیت فروشگاهی AM  به برخي از اين وسايل که گفته شد مي توان ليبل زد. توضيح:در خصوص انتخاب فروشگاههايي که مي خواهند از ليبل استفاده کنندذکر اين نکته ضروري است که ليبل AM داراي ضخامت حدود 1~1.5mm بوده و ابعادي در حدود 4*1cm دارا مي باشد. ولي ليبل RF معولا ضخامتي در حدود ليبل کاغذي داشته و ابعادي در حدود  4*4cm  يا 5*5cm  در بازارموجود مي باشد.

مشکلات گیت فروشگاهی RF در مقابل گیت فروشگاهی AM

یکی از مشکلات گیت های قدیمی RF  خطای زیاد هنگام عبور تگ می باشد.همچنین آلارم های خطا به علت تداخل امواج رادیویی مشکل دیگر است.همین طور تداخل امواج این گیت ها با گیت های فروشگاه های مجاور یک مشکل است . تصور کنید که ممکن است گیت فروشگاهی RF شما با نصب یک گیت فروشگاهی RF در فروشگاه مجاور دچار مشکل شود. این به علت عدم وجود استانداردی واحد برای تولید این گیت ها می باشد. همچنین برد الکتورنیکی اکثر گیت های RF موجود در بازار یا چینی است یا ساخت کشور جمهوری چک که این نشان دهنده سطح پایین این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی AM  است که تولید کننده های آن اغلب اروپایی یا آمریکایی هستند.

جمع بندی مزایای گیت فروشگاهی AM نسبت به EM و RF

در نهایت  اين نوع گيت ها داراي ويژگي هاي به خصوصي نسبت به نمونه هاي RF و EM ميباشند كه  برخي از اين موارد عبارتند از:
  1. پوشش محدوده وسيعتري براي محافظت در درگاه خروجي فروشگاه
  2. دقت عملكرد دستگاه در تشخيص عبور تگ از بين گيت ها با سرعت ها و زواياي مختلف
  3. سنكرون بودن (عدم تداخل) دستگاه هاي AM به علت تبعيت از يك سازوكار سنكرون سازي استاندارد.
  4. تك فركانس بودن 58 كيلو هرتز (برعكسRF ها كه داراي فركانس هاي كاري مختلفي اند)
  5. ليبلAM  به علت دقت بالاتر داراي كاربرد هاي بسيار وسيع تري نسبت به نوع RF و EM ميباشد.
گيت فروشگاهي AM ميتوانند محدوده وسيع تري از درگاه خروجي فروشگاه را پوشش دهد. براي مثال قادر است تا حدود 2 متر از درگاه ورودي را در حالت دو پايه (نصب در طرفين درب خروجي) و 2.4 متر درحالت تك پايه (نصب در وسط درب خروجي) را به نحو موثر تري نسبت به گیت فروشگاهی RF  و  گیت فروشگاهی EM پوشش دهد. در گیت فروشگاهی AM ، سرعت detection تگ نسبت به نمونه هاي ديگر بالاتر است به نحوي كه چنانچه حتي تگ با سرعت بالا از بين گيت ها عبور كند، دستگاه قادر به تشخيص عبور تگ ميباشد. گیت فروشگاهی AM

معایب گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری 58khz با لیبل های کوچک تری می تواند کار کند و بیشتر با اجناس فلزی سازگار است ، ولی معمولا مستقیما روی اجناس فلزی کار نمی کند.بیشتر برای کاربردهای لوازم آرایشی و هایپر مارکت ها کاربرد دارند و نویز پذیری کمتری دارند و می تواند در فواصل بیشتری از یکدیگر آنها را نصب نمود.از جمله ضعف این گیتها می توان به سرعت پایین تشخیص و هزینه بالا می توان اشاره کرد. از لیبل های این نوع بر روی اجناس نیمه فلزی استفاده می شود و در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به RF دارند.ولی قیمت گیت فروشگاهی AM بالا تر از RF  میباشد و برچسب ها چسبندگی ضعیفی دارند.قیمت گیت فروشگاهی AM  از EM  پایینتر و از RF  بالا تر است.یکی دیگر از معایب گیت فروشگاهی AM نویز پذیری از لوازم روشنایی و صوتی و تصویری می باشد .این امر حضور این تکنولوزی را در بازار کمرنگ کرده است.گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری 58 و 66 کیلو هرتز کار می کند ولی بورد یا پنل الکترونیکی آن مختص همان آنتن ساخته شده است.

تداخل

مشكل تداخل احتمالي گيت هاي هم فركانس در گيت هاي امنيتي ضد سرقت RF، در گيت فروشگاهی AM با تبعيت از استاندارد سنكرون سازي حل شده است. از آنجاييكه گيت فروشگاهی AM دچار تداخل نميشوند، بنابراين داراي يك فركانس واحد اند و اين مزيت را در پي دارد كه ديگر نيازي به داشتن تگ ها با فركانس هاي متعدد نيست . ليبل AM با توجه به  اينكه عملكرد  مغناطيسي – آكوستيكي دارد، داراي دقت بيشتري نسبت به ليبل هاي ديگر انواع گيت هاست مخصوصا اينكه با توجه به فركانس پايين عملكرد ليبل AM  و همچنين تگ AM، ميتوان از آن براي محافظت از اشيايي همچون عينك، طلا و جواهر،ظروف انواع مايعات مانند عطر و ادكلن و … استفاده نمود.

چرا در سال هاي گذشته گيت هاي ضد سرقت RF نسب به گیت فروشگاهی AM در بازار فراگير تر بوده است؟

به علت ارزاني گيت ضد سرقت RF نسبت به گيت ضد سرقت  AM  در بازار جهاني (و به تبع آن در بازار ايران) و ترديد اكثر مشتريان (و اكثر وارد كنندگان) جهت پرداخت هزينه بيشتر در جهت كيفيت بالا تر، گيت RF در سالهاي گذشته نسبت به AM فراگيرتر بوده است. اما در سالهاي اخير باتوجه به توليد گيت ضد سرقت فروشگاهي AM ايراني و همچنين بومي سازي اين تكنولوژي و البته اختلاف قيمت نهايي پايين گيت هاي ضد سرقت فروشگاهي  AM توليدي ایرانی نسبت به AM هاي وارداتي  (و حتي در برخي موارد پايين تر از قيمت گيت هاي RFوارداتي) و درك مشتريان نسبت به برتري كيفيت گيت فروشگاهي AM نسبت به RF، روند فراگيري  به سمت فراگير شدن گيت فروشگاهی AM نسبت به RF پيش مي رود. [/av_textblock] [av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=” styling=” colors=” font_color=” background_color=” border_color=” hover_colors=’custom’ hover_background_color=” hover_font_color=’#7bb0e7′ colors_current=’custom’ font_color_current=’#7bb0e7′ background_current=” background_color_current=” background_gradient_current_color1=” background_gradient_current_color2=” background_gradient_current_direction=’vertical’ av_uid=’av-kf9dre4w’ alb_description=” id=” custom_class=”] [av_toggle title=’گیت فروشگاهی am با چه فرکانسی کار میکند؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-tdc4n’] گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری ۵۸khz با لیبل های کوچک تری می تواند کار کند و بیشتر با اجناس فلزی سازگار است . [/av_toggle] [av_toggle title=’مشکلات گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-lncev’] یکی از مشکلات گیت های قدیمی RF خطای زیاد هنگام عبور تگ می باشد. همچنین آلارم های خطا به علت تداخل امواج رادیویی مشکل دیگر است. همین طور تداخل امواج این گیت ها با گیت های فروشگاه های مجاور یک مشکل است . تصور کنید که ممکن است گیت فروشگاهی RF شما با نصب یک گیت فروشگاهی RF در فروشگاه مجاور دچار مشکل شود. این به علت عدم وجود استانداردی واحد برای تولید این گیت ها می باشد. همچنین برد الکتورنیکی اکثر گیت های RF موجود در بازار یا چینی است یا ساخت کشور جمهوری چک که این نشان دهنده سطح پایین این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی AM است که تولید کننده های آن اغلب اروپایی یا آمریکایی هستند. [/av_toggle] [av_toggle title=’مزایای گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-4423kn’] سپس آنتن فرستنده خاموش می‌گردد و آنتن گیرنده شروع به آشکار کردن امواج ارسال شده از طرف تگ می‌کند. یک کامپیوتر کوچک شروع به پردازش امواج دریافتی از تگ می‌کند در صورتی که تطابق زمانی و سطح سیگنال دریافتی صحیح باشد سیستم آلارم به صدا در خواهد آمد. [/av_toggle] [av_toggle title=’خواص گیت فروشگاهی am چیست؟’ tags=” custom_id=” av_uid=’av-206m8n’] گیت فروشگاهی AM از توان و عملكرد مناسب تري برخوردارمي باشد. اين سيستم توانايي محافظت از خروجي عريض تر را داشته و با سرعت بالاتري كار مي كند ولي از قيمت بالاتري نسبت به سيستم هاي RF برخوردار هست. در اغلب فروشگاههاي بزرگ که پرداخت قيمت نسبتاً بالاي اين گيت ها برايشان صرفه اقتصادي دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. گیت فروشگاهی AM نيزبه صورت تك آنتن دو آنتن و سه آنتن وجوددارند. يكي از مزيتهاي بزرگ اين سيستم نسبت به سيستم هاي RF اين است كه در مجاورت فلز از عملكردنسبتا بهتري برخوردار هستند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

گیت فروشگاهی AM با فرکانس کاری ۵۸khz با لیبل های کوچک تری می تواند کار کند و بیشتر با اجناس فلزی سازگار است .

یکی از مشکلات گیت های قدیمی RF خطای زیاد هنگام عبور تگ می باشد.

همچنین آلارم های خطا به علت تداخل امواج رادیویی مشکل دیگر است.

همین طور تداخل امواج این گیت ها با گیت های فروشگاه های مجاور یک مشکل است .

تصور کنید که ممکن است گیت فروشگاهی RF شما با نصب یک گیت فروشگاهی RF در فروشگاه مجاور دچار مشکل شود. این به علت عدم وجود استانداردی واحد برای تولید این گیت ها می باشد.

همچنین برد الکتورنیکی اکثر گیت های RF موجود در بازار یا چینی است یا ساخت کشور جمهوری چک که این نشان دهنده سطح پایین این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی AM است که تولید کننده های آن اغلب اروپایی یا آمریکایی هستند.

سپس آنتن فرستنده خاموش می‌گردد و آنتن گیرنده شروع به آشکار کردن امواج ارسال شده از طرف تگ می‌کند. یک کامپیوتر کوچک شروع به پردازش امواج دریافتی از تگ می‌کند در صورتی که تطابق زمانی و سطح سیگنال دریافتی صحیح باشد سیستم آلارم به صدا در خواهد آمد.

گیت فروشگاهی AM از توان و عملكرد مناسب تري برخوردارمي باشد.

اين سيستم توانايي محافظت از خروجي عريض تر را داشته و با سرعت بالاتري كار مي كند ولي از قيمت بالاتري نسبت به سيستم هاي RF برخوردار هست.

در اغلب فروشگاههاي بزرگ که پرداخت قيمت نسبتاً بالاي اين گيت ها برايشان صرفه اقتصادي دارد مورد استفاده قرار مي گيرد.

گیت فروشگاهی AM نيزبه صورت تك آنتن دو آنتن و سه آنتن وجوددارند.

يكي از مزيتهاي بزرگ اين سيستم نسبت به سيستم هاي RF اين است كه در مجاورت فلز از عملكردنسبتا بهتري برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

Call Now Buttonتماس بگیرید