لوگو - صنعتینو

بهترین بارکدخوان فروشگاهی

بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو

برای اطلاع از قیمت‌های روز انواع تجهیزات فروشگاهی و خرید از سایت با ما تماس بگیرید: 6505622-0910 ☎️

بهترین بارکدخوان فروشگاهی چیست؟ آیا هر کسب و کاری به بارکدخوان فروشگاهی نیاز دارد؟ این روزها این سوال‌ها بیش از پیش ذهن افرادی که قصد تاسیس فروشگاه و یا راه اندازی کسب و کاری را دارند، درگیر کرده است. بارکدخوان که اسکنر قیمت نیز نامیده ‌می‎‌شود، این روزها به یکی از دستگاه‌های مهم و ضروری هر فروشگاهی تبدیل شده است. در این مقاله از وبلاگ صنعتینو قصد داریم به بررسی بهترین بارکدخوان فروشگاهی، انواع بارکد خوان، مزیت استفاده از بارکد خوان و… بپردازیم. اگر در رابطه با اسکنرهای لیبل سوالی دارید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو

بارکدخوان فروشگاهی چیست؟

قبل از اینکه به تعریف بارکد خوان فروشگاهی بپردازیم بهتر است بگوییم بارکد چیست. بارکدها برای رمزگذاری اطلاعات در یک الگوی بصری قابل خواندن توسط ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارکدها به دلایل مختلفی از جمله ردیابی محصولات، ردیابی قیمت‎ها و اطلاع از اخرین موجودی انبار و… مورد استفاده می‎گیرند. در واقع می‌توان گفت که بارکدها چیزی بیش از چند خط و خطوط روی محصولات هستند. بارکد خوان های فروشگاهی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات فروشگاهی با اسکن بارکد روی محصولات، به کسب و کارها کمک می‎کنند و حجم شگفت انگیزی از اطلاعات را ردیابی می‎کنند که این امر به نوبه خود، بهره وری و کارایی را افزایش می‎‌دهد. بارکدخوان فروشگاهی که اسکنر قیمت یا اسکنر فروش نیز نامیده می‎‌شود، یک دستگاه ورودی دستی یا ثابت است که برای گرفتن و خواندن اطلاعات موجود در بارکد استفاده می‌شود. بارکد خوان شامل یک اسکنر، یک رمزگشا (داخلی یا خارجی) و یک کابل است که برای اتصال خواننده با کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته امروزه شاهد تعداد بسیار زیادی از بارکدخوان‌ های فروشگاهی بی سیم در بازار هستیم. از آن‎جایی که یک بارکدخوان صرفاً بارکد را به اعداد و یا حروف ضبط و ترجمه می‌کند، داده‌ها باید به رایانه ارسال شوند؛ تا یک نرم‌افزار مخصوص بتواند داده‌ها را معنا کند. اسکنرهای بارکد را می‌توان از طریق یک پورت سریال، پورت صفحه کلید یا به وسیله‌ی یک واسط به کامپیوتر متصل کرد. بارکد خوان فروشگاهی با هدایت یک پرتو نور در سراسر بارکد و اندازه گیری مقدار نوری که بازتاب می‌شود (به عقب بازمی‌گردد) کار می‎کند و داده‌ها را می‌خواند. زیرا نوارهای تیره روی یک بارکد نور کمتری نسبت به فضاهای سفید بین آن‎ها منعکس می‎کنند. اسکنر بارکد، انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می‎کند و سپس این انرژی الکتریکی توسط رمزگشا به داده تبدیل می‎شود و در نهایت به رایانه ارسال می‌شود.

آشنایی با انواع بارکدخوان فروشگاهی

همانطور که گفتیم هر بارکد خوان فروشگاهی از سه بخش مختلف شامل سیستم روشنایی، حسگر و رمزگشا تشکیل شده است. به طور کلی، یک بارکد خوان، عناصر سیاه و سفید بارکد را با روشن کردن کد به کمک نور قرمز، اسکن می‌کند. در نهایت این نور در سیستم کامپیوتری شما به یک متن تبدیل می‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که سنسور در اسکنر بارکد، نور منعکس شده از بارکدخوان را تشخیص می‎دهد و یک سیگنال آنالوگ تولید می‎کند که به رمزگشا ارسال می‎شود. رمزگشا آن سیگنال را تفسیر می‎کند، بارکد را با استفاده از سیستم چک کننده تایید می‎کند و آن را به متن تبدیل می‎کند. این متن تبدیل شده توسط اسکنر به یک سیستم نرم افزاری رایانه‎ای ارسال می‌شود که دارای پایگاه داده‎ای از اطلاعاتی (قیمت، برند، موجودی و…) است که به آن نیاز دارید. اگر شما به عنوان صاحب یک کسب و کار فروشگاهی در کنار بارکدخوان به خرید یک صندوق فروشگاهی با کیفیت نیاز دارید میتوانید از این لینک کمک بگیرید: صندوق فروشگاهی ارزان قیمت

اساس کار بهترین بارکد خوان های فروشگاهی یکسان است و تمامی آن‌ها تنها یک وظیفه دارند و آن هم اسکن بارکد است. اما این کار با تکنولوژی‎ها و مکانیسم‌های مختلف انجام می‌شود. برخی از انواع بارکد خوان های فروشگاهی عبارت است از:

بارکدخوان قلمی

این اسکنر دارای یک چراغ LED و یک فتودیود در قسمت ورودی دستگاه است که برای اسکن بارکد روی کالاهای مختلف استفاده می‎شود. نحوه‎ی کار این اسکنر بدین صورت است که باید با دقت اسکنر را با سرعت کم از روی بارکد عبور دهید.

 

بارکدخوان فروشگاهی لیزری

این نوع از اسکنر درست مشابه نوع قلمی خود عمل می‌کند اما کار با آن راحت‌تر است و نتایج نهایی نیز دقیق‌تر است. بارکدخوان فروشگاهی لیزری برای اسکن بارکد از پرتو لیزری استفاده می‎کند. بهترین بارکدخوان فروشگاهی لیزری می‌تواند بارکدها را از فاصله 15 سانتی‎متر تا 60 سانتی‌متر تشخیص دهد.

 

بارکدخوان فروشگاهی ‌CCD

این مدل از بارکدخوان‎ها که بسیار محبوب نیز هستند از صدها چراغ LED کوچک استفاده می‎کنند که مستقیماً به بارکد محصول می‌تابند. اسکنرهای CCD باید 3 تا 10 سانتی‌متر از بارکد فاصله داشته باشند، در غیر این صورت کار نمی‎کنند.

بارکد خوان دوربین دار

اسکنر دارای یک دوربین فیلمبرداری داخلی است. از بارکد عکس می‎گیرد و از تکنیک رمزگشایی دیجیتال پیچیده استفاده می‎کند. سرعت عمل این بارکد خوان نیز بسیار عالی است و برای کسب و کارهایی که سرعت امری مهم است بسیار ایده آل می‌باشد.

 

بارکد خوان فروشگاهی دوبعدی

این نوع از بارکد خوان‎ها قابلیت اسکن بارکدهای دو بعدی، کدهای QR و… را نیز دارند.

 

بارکد خوان ضد میکروب

این مدل از اسکنرها جزو بهترین بارکد خوان‌ های فروشگاهی محسوب می‌شوند و سیستم آن‌ها به نحوی طراحی شده است که می‎تواند انتشار ویروس‎ها و باکتری‎های عفونی را به حداقل برساند و یا بطور کلی از انتشار آن‎ها جلوگیری کند. این نوع اسکنرها در کاربردهای حساس به بهداشت مانند مراقبت‎های بهداشتی و سایر موارد استفاده می‎شود.

بارکد خوان بلوتوثی

بارکد خوان های بلوتوثی اسکنرهای بی سیمی هستند که به فناوری بلوتوث متکی هستند. این نوع از اسکنر به شما این امکان را می‎دهند که در هر مکان و در هر زمانی بدون محدود شدن توسط اتصالات کابلی اسکن بارکد را انجام دهید.

 

بارکد خوان وابسته به WIFI

این نوع اسکنر برای کار کردن به WIFI (WLAN) نیاز دارد. اگر اتصال اینترنت از طریق WIFI وجود نداشته باشد، دستگاه کار نخواهد کرد.

بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو
بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو

بهترین بارکدخوان فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال خرید بهترین بارکدخوان فروشگاهی هستید، باید قبل از هر تصمیمی به  ویژگی‎های کلیدی آن‌ها توجه کنید. برخی از این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • سیمی یا بی سیم بودن بارکد خوان فروشگاهی:

    اگر قصد دارید از بارکدخوان در فضای باز، محوطه‌ی کارخانه یا در انبارها استفاده کنید، بهتر است از مدل‌های بی سیم و بدون اتصال استفاده کنید تا در جابجا کردن آن دچار مشکل نشوید.
  • دوام:

    دوام یکی از ویژگی‌های مهم هنگام خرید بارکد خوان فروشگاهی است. بسته به شرایط شغلی که دارید و محیطی که قصد دارید از بارکدخوان در آنجا استفاده کنید، می‎توانید بهرین را انتخاب کنید. مثلا برخی از مدل‌ها در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم هستند.
  • قابلیت اتصال:

    برخی از بارکد خوان های فروشگاهی می‌توانند به‎راحتی به وسیله‌ی بلوتوث به سایر ابزارها متصل شوند.
  • اسکن همه جهته:

    اگر قصد خرید بارکد اسکنر لیزری دارید، توصیه می‎شود مدلی را خریداری کنید که اسکن همه جهته را ارائه می‎دهد تا بارکد اسکنر شما بتواند بارکدهای دو بعدی را نیز اسکن کند.
  • فاصله اسکن:

    فاصله اسکن نیز یکی از آپشن‌های مهم است و به شما می‎گوید اسکنر بارکد شما در چه فاصله ای کار می‎کند.
  • سرعت اسکن:

    اگر بارکدهای زیادی برای اسکن دارید، توصیه می‎شود به دنبال بارکدخوانی باشید که قابلیت اسکن سریع و مداوم را ارائه می‎‎دهد. امروزه بارکدخوان‎هایی در بازار موجود هستند که می‎توانند تا 120 تصویر در ثانیه را اسکن کنند.
  • سازگاری با نرم افزارهای مختلف:

    اسکنرهای بارکد دستی وجود دارند که با سیستم عامل‎هایی مانند اندروید کار می‌‎کنند و برخی دیگر نیز سیستم‎های نرم افزاری داخلی خود را دارند.

برای خرید گیت فروشگاهی با کیفیت و اقتصادی اینجا کلیک کنید ⬅️ انواع گیت فروشگاهی

سوالاتی که پیش از خرید بارکدخوان فروشگاهی باید از خود بپرسید!

همانطور که گفتیم اسکنرها انواع مختلفی دارند و انتخاب بهترین نوع بارکدخوان فروشگاهی کار چندان راحتی نیست. قبل از خرید بارکدخوان بهتر است نیازهای خود را به درستی بررسی کنید تا بتوانید بهترین‎ها را انتخاب کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما کمک می‎کند تا بهترین بارکدخوان فروشگاهی برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

  • دقیقا برای چه کاری قصد دارید بارکد خوان بخرید. برای استفاده در انبار و یا خرده فروشی و فروشگاه؟
  • آیا هر روز به بارکد خوان خود نیاز پیدا می‎کنید.
  • روزانه چند محصول را باید اسکن کنید.
  • اسکنر بارکد را باید در کجا قرار دهید و به چه چیزی وصل کنید.
  • بودجه‎ مدنظرتان برای خرید بارکدخوان فروشگاهی چقدر است.
  • برای کسب و کار خود به چند اسکنر بارکد نیاز دارید.
  • چه نوع بارکدهایی را باید اسکن کنید.

مزیت استفاده از بهترین بارکدخوان فروشگاهی

خرید بهترین بارکدخوان فروشگاهی مزایای بسیاری برای کسب و کار شما دارد. برخی از این مزایا عبارت است از:

امروزه بارکد بر روی تمامی محصولات (خوراکی، بهداشتی و…) کاربرد دارد. به همین دلیل دستگاه بارکد خوان کاربرد بسیاری برای شما دارد.

 

خطاهای انسانی می‎تواند مشکلاتی را در پ کسب و کار شما ایجاد کند. به لطف استفاده از بارکد خوان فروشگاهی، خطاهای انسانی بسیار کاهش می‌یابد و یا اینکه کاملا حذف می‎شود. زیرا بارکدخوان ها اطلاعات را از روی برچسب‌هایی از قبل آماده شده می‌خوانند به همین دلیل بسیار دقیق هستند.

به کمک استفاده از بارکد خوان، مدیریت محصولات و داده‎ها با سرعت و دقت بالاتری انجام می‎شود. بنابراین نیاز به تعداد زیادی نیروی انسانی کاهش می‌یابد.

 

چندین مورد و محصول را می‎توان به طور همزمان اسکن کرد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‎شود.

 

اطلاعات ثبت شده توسط بارکد خوان در مقایسه با مداخله انسانی دقیق‎تر است.

 

بارکدخوان‎‌ های فروشگاهی می‌توانند وضعیت موجودی محصولات را بطور دقیق و کامل گزارش کنند. هر اقلامی که اسکن می‏شود، اطلاعات محصول فوراً به رایانه منتقل می‎شوند تا از طریق موجودی انبار محاسبه شوند.

توانایی ردیابی سریع و دقیق داده‏ها می‎تواند منجر به تصمیم گیری بهتر در هر بخش شود. بنابراین بهره وری کلی شرکت و یا فروشگاه شما افزایش می‎‌یابد.

 

 

به کمک بارکد خوان می‎توان در کسری از ثانیه تمام جزئیات لازم از محصول مشاهده کرد. این امر به‎ویژه در فروشگاه‎های مواد غذایی که مشتریان چندین اقلام را خریداری می‏کنند و هر کدام باید به صورت جداگانه اسکن شوند بسیار مفید است. بنابراین، زمان بسیار کمی تلف می‏شود.

 

بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو
بهترین بارکدخوان فروشگاهی - صنعتینو

 قیمت بهترین بارکدخوان فروشگاهی

همانطور که گفتیم بهترین بارکدخوان فروشگاهی ویژگی‎های مثبت زیادی دارد و بطور کلی بر کسب و کار فروشگاهی شما تاثیر بسزایی دارد. امروزه تمامی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ از بارکد خوان استفاده می‌کنند. یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید بارکد خوان، قیمت آن و همچنین بودجه‌ی شما می‌باشد. قیمت بارکد خوان های فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی نظیر برند بارکدخوان، تکنولوژی بکار رفته در آن، سیمی یا بی سیم بودن، وزن بارکد اسکنر، قابلیت اسکن بارکدهای یک بعدی و دو بعدی و… همگی در تعیین قیمت نهایی تاثیر گذار هستند. بهتر است قبل از خرید دستگاه بارکد اسکنر، تمامی نیازهای فروشگاه خود را به درستی بررسی کنید و سپس در این‎باره با فروشندگان مشورت کنید و سپس برای خرید اقدام کنید. مشاوران تیم صنعتینو آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره تخصصی به شما عزیزان هستند. 

قصد خرید تگ و دزدگیر لباس را دارید؟ اینجا کلیک کنید ⬅️ دزدگیر لباس

 راهنمای خرید بهترین بارکدخوان فروشگاهی؛ صنعتینو

در این مقاله از وبلاگ صنعتینو به بررسی بهترین بارکدخوان های فروشگاهی پرداختیم. اگر قصد دارید برای فروشگاه خود بارکدخوانی تهیه کنید بهتر است تمامی جوانب اعم از نیازها، بودجه‌ی مالی و… را بسنجید و در نهایت تصمیم گیری کنید. شرکت صنعتینو یک شرکت عرضه‌ی کننده‌ی فعال است که در زمینه‎ی فروش دزدگیر پوشاک، گیت فروشگاهی، صندوق فروشگاهی سوپر مارکت، دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد و… فعالیت دارد. از مزایای همکاری و خرید از صنعتینو می‌توان به مواردی نظیر پرداخت وجه پس از تحویل کالا، استفاده از بن تخفیف، ارائه گارانتی ویژه علاوه بر گارانتی‌های شرکتی (از یک ماه تا یک سال)، بازگشت درصدی از وجه پرداختی در ازای معرفی مشتری جدید، حق انتخاب‎های بی‌شمار، دریافت مشاوره خرید اصولی و تخصصی از متخصصان تیم صنعتینو و… اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 09106505622 تماس حاصل فرمایید. همچنین قابل ذکر است که صنعتینو در شهرهای تهران، ساری، نور، رشت، انزلی، ارومیه، تبریز، کرج، زنجان، شاهرود، قزوین، اصفهان، اهواز، شیراز، کیش، بوشهر، مشهد، کرمانشاه، سنندج، یزد، کرمان و… همکار و نماینده دارد و شما می‌توانید بصورت آنلاین و یا مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌ها در شهرهای مختلف، از خدمات صنعتینو بهره‌مند شوید و خریدی عالی و ایده آل را تجربه کنید.

تجربه خریدی اقتصادی و امن با صنعتینو!

برای اطلاع از قیمت بروز انواع تجهیزات فروشگاهی و مشاوره تخصصی با تیم صنعتینو با شماره 09106505622 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول بهترین بارکدخوان فروشگاهی:

بارکدخوان فروشگاهی که اسکنر قیمت یا اسکنر فروش نیز نامیده می‎‌شود، یک دستگاه ورودی دستی یا ثابت است که برای گرفتن و خواندن اطلاعات موجود در بارکد استفاده می‌شود. بارکد خوان شامل یک اسکنر، یک رمزگشا (داخلی یا خارجی) و یک کابل است که برای اتصال خواننده با کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بارکدها برای رمزگذاری اطلاعات در یک الگوی بصری قابل خواندن توسط ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارکدها به دلایل مختلفی از جمله ردیابی محصولات، ردیابی قیمت‎ها و اطلاع از اخرین موجودی انبار و… مورد استفاده می‎گیرند. در واقع می‌توان گفت که بارکدها چیزی بیش از چند خط و خطوط روی محصولات هستند. بارکد خوان های فروشگاهی با اسکن بارکد روی محصولات، به کسب و کارها کمک می‎کنند و حجم شگفت انگیزی از اطلاعات را ردیابی می‎کنند که این امر به نوبه خود، بهره وری و کارایی را افزایش می‎‌دهد.

 



Call Now Buttonتماس بگیرید